سبد خرید 0

سبد خرید شما خالی است.

نحوه تشخیص لنت ترمز اصلی

نحوه تشخیص لنت ترمز اصلی-بررسی خصوصیات ظاهری و کیفی لنت ترمز اصلی-خصوصیات ظاهری لنت اصلی-لنت ترمز خوب-لنت ترمز با کیفیت-لنت اصلی-بهترین لنت برای خودرو-انتخاب بهترین لنت-تشخیص لنت اصلی از متفرقه-انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو

نحوه تشخیص لنت ترمز اصلی

لنت ترمز خوب ، لنت ترمز با کیفیت ، لنت اصلی ، بهترین لنت برای خودرو  و انتخاب بهترین لنت ، تشخیص لنت اصلی از متفرقه،انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو ،خصوصیات ظاهری لنت اصلی و …

این قبیل عبارات مجموعه سوالاتی است که ممکن است در هر بار اتمام لنت خودروتان به ذهن شما خطور کند و ذهنتان را درگیر انتخاب منطقی و آگاهانه قطعه مورد نظرتان کند.

پیشنهاد پرشین تک انتخابی بر اساس منطق ، دانش و آگاهی است نه تنها مبتنی بر ادعای فروشنده.

در این نوشته قصد داریم تا به بررسی خصوصیات ظاهری و کیفی لنت ترمز خوب و اصلی بپردازیم و در مقابل با خصوصیات ظاهری لنت های بی کیفیت و متفرقه آشنا شده و در نهایت بتوانیم از طریق مقایسه این دو به معیاری مناسب جهت تشخیص لنت ترمز خوب و با کیفیت دست پیدا کنیم.

بررسی خصوصیات ظاهری و کیفی لنت ترمز اصلی

نحوه تشخیص لنت ترمز اصلی-بررسی خصوصیات ظاهری و کیفی لنت ترمز اصلی-خصوصیات ظاهری لنت اصلی-لنت ترمز خوب-لنت ترمز با کیفیت-لنت اصلی-بهترین لنت برای خودرو-انتخاب بهترین لنت-تشخیص لنت اصلی از متفرقه-انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو

عبارت اصلی یا اورجینال در مورد  قطعات و اجناسی به کار می رود که از مرغوب ترین مواد اولیه ، بهترین طراحی ، ساخت و تولید با بهترین ماشین آلات در کارخانه ای معتبر به سفارش کمپانی تولید کننده محصول نهایی تولید و عرضه شده باشد.

بنابر این آنچه که در نگاه اول از یک لنت اصلی انتظار داریم ظاهری شکیل و فاقد هرگونه عیوب ظاهری ناشی از تولید،گوشه های صاف و یکدست ، قوسهای متناسب ،پخهای مناسب جهت نشستن بهتر بر روی دیسک ، حاشیه های یکسان ، پرچهای با کیفیت ، اتصال بی نقص و دقیق قطعات فلزی و لقمه به فلز پایه (کفشک) و در نهایت کیفیت حکاکی برند خودرو و برند کمپانی تولید کننده لنت و همچنین چاپ کدهای تولید و علائم مربوط به کنترل کیفیت خط تولید و شماره های فنی مربوط به قطعه تولیدی با کیفیت بالا بدون زواید و پلیسه.

در نهایت کیفیت رنگ آمیزی که قالبا بصورت استاتیک و کوره ای بوده و تمام سطح قطعه را بصورت کاملا متناسب پوشش داده و در قسمت های حکاکی شده بصورت کاملا یکنواخت با عمق حکاکی و یا کوبش مورد نظر پخش شده است.بعد از این قسمت به بر رسی برشهای موجود بر روی لقمه و ظرافت و یکنواختی آن می پردازیم.

پس از بر رسی قسمتهای یاد شده به بررسی جنس لقمه لنت که مهمترین قطعه در یک لنت ترمز می باشد می پردازیم:

لقمه های لنت بسته به مواد بکار رفته در آن شکل ظاهری و خصوصیات لمسی بخصوصی دارند.در یک لنت اصلی با توجه به استفاده از بهترین مواد از لقمه های سرامیکی همراه با 15 الی 40 درصد الیاف مس بجای فولاد استفاده میشود که علاوه بر فرسایش کمتر، حرارت را نیز بهتر منتقل می کند.

این لنتها به سادگی لنتهای دیگر از بین نمی روند و دوام بیشتری دارند، زودتر خنک می شوند و تقریباً بی سروصدا عمل می کنند.

پس با توجه به مطلب بالا انتظار دیدن نقاط ریز فلزی به رنگ مسی در سطح لقمه های لنت اصلی در نگاه اول را داریم که به صورت یکنواخت در کل سطح لقمه پراکنده شده اند را خواهیم داشت.

حال به بررسی خصوصیات لنت های متفرقه و نا مرغوب می پردازیم

با توجه به مطالب یاد شده این محصولات فاقد خصوصیات فوق بوده و گاها از عناوینی با تشابه اسمی با برند اصلی در کنار کیفیت بد تولید،برش های نا منظم ،پرچ ها و اتصالات بی کیفیت که سبب جدایی لقمه از کفشک در ترمز های شدید پس از طی شرایط محیطی و تاثیر مداوم رطوبت و حرارت بر قطعات تشکیل دهنده خواهد شد.

لازم به ذکر است که مواد بکار رفته در نمونه های غیر اصلی معمولا به روز نبوده و بیشتر از متریال فلزی ، نیمه فلزی و یا ارگانیک بوده و از لحاظ ظاهری دارای سطحی یا زبر دارای قطعات فلزی درشت تر بوده و یا در نمونه های ارگانیک کاملا صاف و بسیار ریز دانه می باشند.

قطعات فلزی بکار رفته در این محصولات به دلیل کاهش هزینه های تولید و در نهایت ارائه محصول ارزانتر به بازار اغلب از جنس آهن و فولاد بوده و به همین علت هم در هنگام سرد بودن ترمز گیری خوبی نداشته و هم در سرازیری ها و در شیب های طولانی که پای راننده دائما بر روی پدال ترمز قرار دارد داغ شده ، از آنها دود و بوی نامطبوع متصاعد شده و ترمز گیری خوبی نخواهند داشت.

بنابراین فقط لقمه ها بر روی دیسک سر خورده ، ساییده شده و در نهایت تولید حرارت بسیار بالا سبب به جوش آمدن روغن ترمز پشت سیلندر های ترمز خواهد شد که عواقب ناگواری به همراه خواهد داشت .

علاوه بر این استفاده از این لنت ها سبب آسیب رساندن به دیسک چرخ ها شده  که در برخی موارد به دلیل بالا رفتن غیر مجاز حرارت در دیسک ها سبب تاب برداشتن آنها شده و در برخی دیگر سبب سوختن فلز دیسک و عملا بلا استفاده شدن آن می گردد.

باید توجه داشت که گران بودن نمونه های اصلی به دلیل استفاده از مواد با کیفیت ، دوست دار محیط زیست ، فلز های گران قیمت ،  رعایت کلیه نکات فنی در قطعات تولیدی و هماهنگی این قطعات با اجزای مرتبط از جمله دیسک ها و سیلندر های ترمز می باشد.

پیشنهاد پرشین تک جهت انتخاب لنت ترمز برای خودرو های گران قیمت انتخاب لنت ترمز اصلی برای این خودرو ها می باشد.

باید توجه داشت که استفاده از لنت ترمز متفرقه علاوه بر پایین آمدن کیفیت ترمز گیری خودرو،در راننده احساس نا امنی ایجاد کرده و همچنین سبب خوردگی دیسک چرخها،بالا رفتن حرارت بیش از حد مجاز و تاب برداشتن دیسک ترمز خودرو گردیده و خطرات،خسارات و هزینه های جانبی بیشتری به دنبال خواهد داشت.

برگشت به بالا

همراهان گرامی پرشین تک به دلیل شرایط ویژه کشور و شیوع ویروس کرونا ، لطفا قبل از هرگونه خرید با کارشناسان فروش ما هماهنگ نمایید ویا از طریق ثبت سفارش در منوی کناری اقدام به ثبت و استعلام سفارش کنید. رد کردن

WhatsApp chat